Teatr Muzyczny w Łodzi

Teatr Muzyczny w Łodzi

teatrmarzec

 

31 marca 2017 r., na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi operetka "Wielka księżna Gerolstein"

Na początek sezonu 2016/2017 Teatr Muzyczny w Łodzi przygotowuje polską prapremierę oryginalnej wersji dzieła mistrza lekkiej muzy z polskim tekstem Andrzeja Ozgi. "Księżna" grana była do tej pory w adaptacjach – tylko na to zezwalała cenzura czasów PRL. Premiera wpisuje się w uroczystości jubileuszu siedemdziesięciolecia TM w Łodzi i zbliżającej się dwusetnej rocznicy urodzin kompozytora.


autor przekładu libretta - uznany tłumacz Andrzej Ozga, związany przede wszystkim z teatrem muzycznym, aktor, reżyser, autor tekstów piosenek, tłumacz ok. 50 librett musicali (m.in. „Rocky Horror Show”, „Evita”, „Pocałunek kobiety-pająka”, „Miss Saigon”)

reżyseria - Piotr Bikont, reżyser, dziennikarz, publicysta i krytyk teatralny

kierownictwo muzyczne – młoda dyrygentka Elżbieta Tomala-Nocuń, mająca już w swoim dorobku kierownictwo muzyczne wznowienia słynnego musicalu „Człowiek z La Manchy” i kilku mniejszych form scenicznych

dekoracje – Grzegorz Małecki, malarz, scenograf, doktor sztuk plastycznych, wykładowca Szkoły Filmowej w Łodzi

kostiumy – Zuzanna Markiewicz, projektantka ubioru, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi

choreografia – Dorota Jawor-Przybyszewska, aktorka, reżyser, choreograf, autorka ponad ośmiuset choreografii programów telewizyjnych, w tym słynnego Kabaretu Olgi Lipińskiej, oraz ponad stu premier teatralnych; współpracowała m.in. z Adamem Hanuszkiewiczem, Wojciechem Młynarskim, Maciejem Wojtyszką, Janem Szurmiejem, Stanisławem Tymem i Krzysztofem Jaślarem.

projekty graficzne - Magdalena Krzywkowska

ksiezna

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza! 29.03.2017 r.


W ramach cyklu Off-Północna Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na czwarty koncert programu „Otwarta scena przy Północnej”, przeznaczonego dla młodych twórców i wykonawców, którzy chcieliby pokazać swoje umiejętności szerszej publiczności. Kolejną uczestniczką, która zaprezentuje się na scenie teatru, będzie MONIKA KOWALCZYK.

Monika Kowalczyk - songwriterka, wokalistka, studentka. Niepoprawna marzycielka. Autorskimi utworami pokazuje świat takim, jakim go widzi i takim, jakim wydaje się jej, że widzą go inni. Niedługo ma ukazać się jej debiutancka płyta (EP). Laureatka ogólnopolskich festiwali muzycznych, m.in. Osppt YAPA w Łodzi, FAMA Festiwal w Świnoujściu i Grechuta Festival Kraków. Żyje. I dziękuje Bogu, że dwa lata temu dał jej się nieszczęśliwie zakochać, aby wreszcie sięgnęła po zakurzoną gitarę i zaczęła pisać teksty. Na koncercie wykona autorskie kompozycje, do których napisała teksty i muzykę. Wokalistce, podczas występu będzie towarzyszył Sebastian Pikula.

Sebastian Pikula – muzyk multiinstrumentalista. Muzyki uczył się poprzez słuchanie. Ma ją w genach - pochodzi z rodziny o silnych muzycznych korzeniach. Koncertował m.in. z Jackiem Kleyffem w Orkiestrze na Zdrowie, ze Słomą Słomińskim w zespole Przedwietrze; przez kilka lat współtworzył zespół Miąższ, z którym wystąpił w finale konkursu Sopot TOPtrendy Festiwal 2014 i programie Must Be The Music. Obecnie koncertuje wraz z Lydie Kotliński wykonując piosenki francuskie z lat 20 i 30 XX w. Muzyk gra między innymi na banjo, mandolinie, akordeonie i skrzypcach.

Koncert odbędzie się 29 marca 2017 r., o godz.19.00 na scenie kameralnej Teatru Muzycznego w Łodzi.

Występ będzie miał charakter kameralny, podczas koncertu będzie możliwość wypicia filiżanki kawy, czekolady bądź lampki wina.

monikakowalczyk

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na widowisko muzyczne "Powróćmy jak za dawnych lat" - 25 i 26 marca 2017 r.

Ada, to nie wypada, Każdemu wolno kochać, Sex appeal… Mimo upływu lat szlagiery dwudziestolecia międzywojennego są ciągle popularne, mają swoich wiernych słuchaczy i miłośników, i to nie tylko wśród starszego pokolenia. Piosenki Jerzego Petersburskiego, Henryka Warsa, Zygmunta Karasińskiego ze znakomitymi tekstami Jerzego Jurandota, Juliana Tuwima czy Andrzeja Własta wykonywali cieszący się wielką popularnością artyści kabaretowi oraz aktorzy grający w komediach i melodramatach: Eugeniusz Bodo, Tola Mankiewiczówna, Zula Pogorzelska, Hanka Ordonówna i Adolf Dymsza. Artyści Teatru Muzycznego w Łodzi przypominają te znakomite piosenki w nowych aranżacjach.

Andrzej Maculewicz o atmosferze widowiska:
Pierwsze dziesięciolecia XX wieku. Warszawa, „warszawka”… i związana z nią nierozłącznie bohema artystyczno-literacko-kawiarniana, elita intelektualna, która nadała ton tamtym czasom. W tym gronie ON, ze swoją malowniczą, olbrzymią posturą, ze swym wszechogarniającym, grzmiącym głosem, Franciszek Fiszer, zwany najpierw z francuska France, a potem z niemiecka Franc. Ten roztrzepany bon vivant, koneser wszystkich kuchni świata, słynący z nieposkromionego apetytu, był także mistrzem sarkazmu i kpin, najcelniejszych puent i najtrafniejszego dowcipu. Jego wymyślane na poczekaniu historyjki i anegdoty przekazywane były natychmiast z ust do ust. Mówił o sobie, że jest metafizykiem. Ale z jego wywodów filozoficznych, nigdy zresztą niespisanych, prawie nikt nic nie rozumiał.
I druga postać, jakże charakterystyczna dla tamtej Warszawy – Bolesław Wieniawa-Długoszowski. Jedna z najbarwniejszych osobistości II Rzeczypospolitej, oficer słynący z wielkiej słabości do koni, umiłowania kobiet, hucznych zabaw, cieszący się ogromną estymą wśród ludzi sztuki i literatury. Nie tylko jeden z najbardziej znanych dowódców przedwojennej Armii Polskiej, lecz także lekarz i poeta. Podobnie jak Fiszer – autor licznych i często cytowanych powiedzonek i anegdot.

Obaj – Fiszer i Długoszowski – spotykali się w najlepszych lokalach stolicy, a ich dysputy, prowadzone najczęściej w ulubionych przez nich „oparach absurdu”, ubarwiały całonocne zwykle biesiady.

Dziś spróbujemy wrócić do tamtego, wyjątkowego klimatu przedwojennej stolicy, przede wszystkim przypomnieć jej niezapomniane piosenki, tworzone zarówno na potrzeby przeżywającego wówczas złoty okres polskiego kina, jak i spektakli kabaretowych czy audycji radiowych. Melodie do słów mistrzów, takich jak Julian Tuwim, Marian Hemar, Jerzy Jurandot, komponowali wielcy twórcy: Jerzy Petersburski, Henryk Wars czy Zygmunt Karasiński. Pragniemy przypomnieć także i coś z tego, czym żyła ówczesna, artystyczna bohema – atmosferę słynnych, stołecznych kawiarń i klubów, klimat słownych igraszek między najbardziej znanymi jej postaciami – Francem i Wieniawą. Powróćmy więc, jak za dawnych lat...

fotografie: Michał Matuszak

czas trwania spektaklu: 2 godziny 30 minut (z jedną przerwą)

scenariusz według pomysłu ANDRZEJA MACULEWICZA
instrumentacja MACIEJ LATALSKI

http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/ 

powrocmy

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na niezwykłe widowisko muzyczne pt. "Łajza" - 23 i 24 marca 2017 r.

W styczniu 2013 roku na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi miało prapremierę niezwykłe widowisko, nazwane przez autorów miscenium rockowym. Łajza to widowisko taneczne do muzyki znanego łódzkiego rockowego zespołu Normalsi i Jana Sebastiana Bacha w hardrockowym brzmieniu. Teksty piosenek tworzą opowieść o losach znalezionego na ulicy chłopaka, tworzą jego historię, naznaczoną brutalnością przestępczego świata. Spektakl łączy muzykę Normalsów i utwory Jana Sebastiana Bacha, wykonywane przez hardrockowego skrzypka Michała Jelonka, współczesne style tańca z neoklasycznymi, widowiskowość koncertu z magią teatru.

czas trwania spektaklu: 1 godzina 45 minut (z jedną przerwą)

lajza

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na musical "Cyrano" - 18 marca 2017 r. godz. 18:30

Libretto autorstwa popularnego aktora i literata Jacka Bończyka jest adaptacją słynnej sztuki Edmunda Rostanda "Cyrano de Bergerac", której bohaterem jest długonosy żołnierz-zawadiaka i poeta, nieszczęśliwie zakochany w pięknej Roksanie.
Cyrano obawia się wyznać swoje uczucia, ponieważ uważa, że niedostatki urody czynią go człowiekiem niegodnym miłości. Poświęca więc swoją namiętność, pomagając rywalowi w zdobyciu serca Roksany. Spektakl wyreżyserował Jakub Szydłowski, muzykę skomponował zdobywca wielu Złotych i Platynowych Płyt Krzysztof Herdzin.


Współproducentem spektaklu Cyrano jest Narodowe Centrum Kultury.
"Cyrano" otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii: najlepszy spektakl sezonu 2015/2016

cyrano

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na widowisko multimedialne SYMPHONICA - 10 marca 2017 r. o godz. 20:30

Filharmonia Futura zaprasza na widowisko multimedialne SYMPHONICA

10 marca (piątek) godz. 20.30 (Dzień Kobiet 2017), Teatr Muzyczny w Łodzi

Widowisko multimedialne z gościnnym udziałem Małgorzaty Ostrowskiej (ex Lombard). Pierwsze w Polsce widowisko z muzyką zespołów: Metallica, Nirvana, Pearl Jam, Deep Purple, AC/DC, Guns N' Roses, Aerosmith, Soundgarden, Nightwish. Jest to podróż po niezwykłym świecie artystycznych doznań, w którym potęga elektrycznych gitar współgra z subtelnym i pełnym klasy śpiewem operowym, a wszystko wypełnia brzmienie orkiestry symfonicznej. Całości dopełniają wizualizacje i starannie dopracowane efekty sceniczne. Dźwięk, ruch, obraz i światło tworzą wyjątkowy, metafizyczny spektakl. W tej niezwykłej oprawie usłyszeć można ponadczasowe rockowe i metalowe ballady, instrumentalne dzieła gigantów gitary oraz pełne niepokoju kompozycje nurtu grunge. Artyści występujący w projekcie to zwycięzcy i laureaci najbardziej prestiżowego polskiego talent show „The Voice of Poland”: Damian Ukeje, Monika Pilarczyk. Kontrastem dla rockowych głosów jest operowy sopran charyzmatycznej Sylwii Lorens. Całości dopełnia Agata Glenc - solistka Art Color Ballet, która wciela się w postać tytułowej Symphonici. Orkiestrę i band Filharmonia Futura poprowadzi Mikołaj Blajda.

Małgorzata Ostrowska

Określana jest „ikoną polskiego rocka lat 80’tych” i od lat należy do najciekawszych postaci polskiego show-businessu. Popularność zdobyła jako wokalistka zespołu Lombard, z którym zagrała ponad tysiąc trzysta koncertów w Polsce i poza granicami kraju: USA, RFN, ZSRR, Holandii, Czechosłowacji, Szwecji, dawnej Jugosławii, Iraku, na Węgrzech i we Włoszech. Nagrała dziesięć płyt, z których trzy otrzymały status “Złotej Płyty”, a także wylansowała kilkanaście przebojów, m.in.: „Szklana pogoda”, „Droga Pani Telewizji”, „Taniec pingwina na szkle”, „Mister of America”, „Znowu radio”, „Mam dość” czy „Meluzyna”. Koncerty jazzowe na Festiwalu “Jazz Jamboree”, rola Królowej Aby w filmie „Podróże Pana Kleksa”, rola Marii Magdaleny w polskiej wersji rock-opery “Jezus Chrystus Superstar”, a później tytułowa rola w musicalu “Pocałunek Kobiety-Pająka” to kolejne etapy kariery, które uczyniły z niej niezwykle intrygującą, nieszablonową artystkę estradową.

W 1999 r. podczas Festiwalu w Sopocie otrzymała statuetkę „Bursztynowego Słowika” za całokształt działalności i w tym samym roku rozpoczęła karierę solową. Od tego czasu wydała pięć płyt, z których ostatnia zatytułowana „Gramy!” ukazała się jesienią 2012 r. Kilka utworów z okresu kariery solowej trafiło na listy przebojów, m.in.: „Lawa”, „Słowa jak węże do ucha”, „Szpilki” i „Po niebieskim niebie”.

Od 2007 r. Małgorzata Ostrowska posiada swoją gwiazdę w Alei Gwiazd Polskiej Piosenki w Opolu, a w 2013 r. podczas jubileuszowego 50. Festiwalu otrzymała tytuł „Ikony Festiwalu Opolskiego”. Małgorzata Ostrowska cieszy się niesłabnącą popularnością i sympatią słuchaczy, dużo koncertuje, a także często jest zapraszana do różnych programów telewizyjnych. Największym atutem Małgorzaty Ostrowskiej są koncerty, podczas których pokazuje swoje ogromne możliwości wokalne i niezwykły temperament. Oprócz występów ze swoim zespołem bierze aktualnie udział w kilku cyklach koncertowych: „Tribute to Marek Jackowski", "U2 Symfonicznie" oraz "Symphonica".

Małgorzata Ostrowska wystąpi w Łodzi, w Teatrze Muzycznym w dn. 10.03.2017 r. (piątek). Artystka weźmie udział w widowisku multimedialnym „Symphonica” produkowanym przez pierwszą multimedialną filharmonię – Filharmonia Futura.

UKEJE

Karierę muzyczną rozpoczął w wieku trzynastu lat grając w różnych kapelach rockowych oraz bluesowych. W 2011 r. trafił do programu „The Voice Of Poland”. Jego charakterystyczny, szczery głos natychmiast pomógł mu zaskarbić sympatię widzów i zapewnił wygraną. Niecały rok później ukazał się debiutancki album sygnowany nazwiskiem wokalisty. Płytę zapowiadał singiel „Bezkrólewie” - jak twierdzi sam artysta, utwór będący „fuzją buntu i rockowej szarpaniny”. Numer bardzo szybko wspiął się na szczyty rockowych list przebojów polskich rozgłośni radiowych. Podsumowaniem rocznej działalności zespołu było trzecie miejsce w plebiscycie Antyradia na Płytę Roku 2013. Ukeje stanął na podium w towarzystwie takich grup jak Hunter i Coma. Ukoronowaniem sukcesów w 2013 r. była nominacja do Fryderyków 2014 w kategorii „Debiut roku”. Ukeje ma za sobą koncerty w największych miastach w Polsce, trasę z zespołem Coma oraz udział w ogólnopolskich festiwalach.

Pomysły na nowy album powstały w zaledwie w trzy tygodnie, na co bez wątpienia wpływ miało wyjątkowe muzyczne porozumienie, jakie łączy Ukeje i producenta Kubę Mańkowskiego. Był to czas intensywnej pracy, ale również też czegoś co można by określić „podróżą mentalną”. Jak mówi sam artysta: „ciężko sklasyfikować nurt muzyczny, który prezentuję na swoim krążku, ale na pewno starałem się podejść do tematu najszerzej jak to tylko możliwe. Trochę trudno jest mi określić dokładny kierunek, w którym podąża moja twórczość.” Nie sposób go zaszufladkować, muzyka jest wielowarstwowa i zróżnicowana. Cały album dotyka spraw ważnych i prawdziwych, a każdy odbierze go po swojemu poprzez własną wrażliwość. Oprócz wokalisty, teksty na nową przygotowali również: Sarsa, Zofia Jaworowska oraz Piotr Rogucki. Płyta nagrywana była pod koniec 2015 i początku 2016 r. w Gdyni, w studiu Sounds Great Promotion. Pierwszym singlem zapowiadającym nową płytę jest utwór „Film”, właśnie z tekstem wspomnianego P. Roguckiego. Nowy album Ukeje, zatytułowany „ụzọ” ukaże się jesienią 2016 r. Nazwa pochodzi z języka nigeryjskiego, a dokładnie z dialektu Igbo i oznacza „Drogę”. Cała płyta opisuje podróż przez różne aspekty życia, wewnętrzne przemiany, a wykorzystanie nazwy w rodzimym języku ojca artysty jest pięknym podsumowaniem przebytej drogi.

Ukeje wystąpi w Łodzi, w Teatrze Muzycznym w dn. 10.03.2017 r. (piątek). Artysta weźmie udział w widowisku multimedialnym „Symphonica” produkowanym przez pierwszą multimedialną filharmonię – Filharmonia Futura.


Sylwia Lorens

Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University z tytułem MBA w specjalności zarządzanie biznesem oraz Krakowskiej Szkoły Wokalno-Aktorskiej (dyplom z wyróżnieniem). W Filharmonii Futura odpowiada za produkcję takich widowisk jak: „Symphonica 1 i 2”, „Upiór w operetce”, „Szeherezada”, „Beethoven Electric 3D”, „Alicja w krainie muzycznej magii”, „Rock Poezji”, „Karnawałowa noc gwiazd”. Jako solistka znana z niezwykle energetycznych interpretacji klasyki operowej i musicalowej. Wielokrotnie zapraszana do współpracy przez Filharmonię Narodową, Filharmonię Krakowską, Operę Krakowską, Fundację Bogusława Kaczyńskiego. Brała udział w wielu prestiżowych programach i festiwalach muzycznych m.in.: Europejski Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy czy Summer Music Festival. Koncertowała z większością najwybitniejszych polskich artystów operowych. Płyta artystki nagrana wraz z zespołem Romanca „Romanca operowo” zdobyła w 2014 r. status platynowej. W repertuarze posiada arie operetkowe, operowe, utwory musicalowe oraz piosenki aktorskie.

Od 2015 r. Sylwia Lorens jest dyrektorem generalnym Filharmonii Futura, pierwszej multimedialnej filharmonii.

Mikołaj Blajda

Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Producent muzyczny, dyrygent, aranżer, kompozytor. Stworzył szereg autorskich projektów: „Orient Express Orchestra”, ”21 Pieśni Miłosnych”, „Symphonica 1 i 2” , „Upiór w operetce”, „Szeherezada”, „Beethoven Electric 3D”, „Alicja w krainie muzycznej magii”, „Rock Poezji”, „Karnawałowa noc gwiazd”., na zamówienie Opery Krakowskiej: „Pastorałka” i „Teresica” (autor muzyki i aranżacji) oraz „Ifigenia in Tauris” i „Phythian Oratorium” (autor muzyki) dla teatru Gardzienice. Koncertował m.in. z Chicago Paderewski Orchestra (USA), Orkiestrą Biblioteki Aleksandryjskiej (Egipt), orkiestrą Sinfonietta Cracovia, orkiestrami Filharmonii Dolnośląskiej i Świętokrzyskiej, Bałtyckiej i Podkarpackiej, Radiową Orkiestrą Symfoniczną, Chórem Polskiego Radia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Jest pomysłodawcą i wykonawcą wielu koncertów z muzyką teatralną, filmową, a także orientalną. Współpracował m.in. z Zygmuntem Koniecznym, Janem Kantym Pawluśkiewiczem, Krzesimirem Dębskim, Zbigniewem Preisnerem. Jako instrumentalista, aranżer, kompozytor i kierownik muzyczny pracował przy produkcji muzyki do wielu filmów, seriali, spektakli teatralnych i słuchowisk radiowych. Założyciel i dyrektor artystyczny Filharmonii Futura – pierwszej w Polsce multimedialnej filharmonii. Filharmonia Futura, której jestem pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym jest pierwszą w Polsce niezależną filharmonią finansowaną w całości ze środków prywatnych. Filharmonia Futura specjalizuje się w wykonywaniu muzyki z użyciem nowoczesnego instrumentarium oraz awangardowych środków wyrazu. Ideą działalności Filharmonii Futura jest łączenie gatunków, stylów oraz oddziaływanie na widza na wielu płaszczyznach za pomocą starannie przygotowanych wizualizacji, scenografii, kostiumów, choreografii, efektów świetlnych oraz perfekcyjnego nagłośnienia. Projektom bliżej zatem do musicalu, teatru i filmu niż do tradycyjnych filharmonicznych koncertów.

Sylwia Lorens i Mikołaj Blajda wystąpią w Łodzi, w Teatrze Muzycznym w dn. 10.03.2017 r. (piątek). Artyści wezmą udział w widowisku multimedialnym „Symphonica” produkowanym przez pierwszą multimedialną filharmonię – Filharmonia Futura.


Bilety:

Bilety w cenach - 155zł(VIP), 115zł, 95zł, 75zł – można nabyć na stronie Filharmonii Futura lub w systemach sprzedaży: bilety24.pl, ticketpro. Bilety dostępne są również w kasie Teatru Muzycznego (ul. Północna 47/51, tel. (42) 678 35 11 w. 319). Bilety można nabyć również w salonach Empik, sieci Media Markt, Saturn i in. Przy zakupie biletów VIP – koszulka z logo SYMPHONICA w prezencie, t-shirt będzie do odbioru na stoisku organizatora. Dla VIPów przewidziano również spotkanie z artystami po koncercie.

symphonica

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na musical "Zorro" - 7 i 8 marca 2017 r.


Musical dla dzieci w każdym wieku

Zorro, podobnie jak Robin Hood, jest postacią znaną wielu pokoleniom. Młody Diego de la Vega wraca po latach nauki do rodzinnego domu i dowiaduje się o okrutnych rządach komendanta miasta, kapitana Monastario. Nie może jednak otwarcie wystąpić przeciw zachłannemu komendantowi, więc – zgodnie z powiedzeniem gdy nie możesz walczyć jak lew, bądź przebiegły jak lis – nakłada maskę i pod pseudonimem Zorro (hiszp. lis) ze szpadą w ręku staje w obronie uciskanych.

Musical dla dzieci w każdym wieku, którego bohaterem jest Zorro, miał swoją prapremierę na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi w listopadzie 2012 roku. Autorami są dwaj znani artyści: libretto napisał popularny aktor i piosenkarz Jacek Bończyk, także reżyser spektaklu, muzykę – Zbigniew Krzywański, gitarzysta i kompozytor, współtwórca wielu przebojów zespołu Republika. Dowcipny i mądry tekst, zawierający nawiązania do współczesności, zabawne sytuacje, których bohaterami są gamoniowaty sierżant Garcia, sympatyczny służący Diega Bernardo i konie, które mówią, muzyka w hiszpańskim rytmie i z rockowym duchem – to niewątpliwe atuty nowej pozycji w repertuarze Teatru Muzycznego.

fotografie: Michał Matuszak

zorro

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na monodram muzyczny „BYĆ JAK CHARLIE CHAPLIN”

„BYĆ JAK CHARLIE CHAPLIN” – monodram w wykonaniu Mateusza Deskiewicza, aktora Teatru Muzycznego w Gdyni.

„Być jak Charlie Chaplin” to brawurowa próba zmierzenia się z legendą. Najsłynniejszy komik kina niemego stał się ikoną popkultury już bardzo dawno temu. Jego znakiem rozpoznawczym były melonik, laseczka oraz charakterystyczny wąsik i to jest pewne. Potem pojawiają się już tylko pytania i wątpliwości. Nieprzypadkowo w konkursie na sobowtórów Charlie Chaplina sam Charlie Chaplin zajął… 3 miejsce, jak mówi jedna z najsłynniejszych anegdot związanych z reżyserem filmu „Dyktator”. Do dziś nie wiemy, kim był z pochodzenia i gdzie się urodził ten genialny aktor, scenarzysta i reżyser.

Oryginalny scenariusz Piotra Wyszomirskiego napisany współczesnym językiem, konfrontuje osobę i twórczość Chaplina z kondycją dzisiejszego aktora. Porusza nieoczywiste tematy, nie stroniąc od krytycznego spojrzenia na rzeczywistość. Tekst w formie monodramu przygotowany został pod konkretnego aktora i daje szerokie pole do ukazania jego scenicznych możliwości. Autor za medium i partnera nieprzypadkowo wybrał aktora teatru muzycznego.

Zakup biletów możliwy tylko w kasie biletowej Teatru Muzycznego w Łodzi.

Nagrody:

- nagroda indywidualna oraz honorowa na III Olsztyńskich Spotkaniach Teatralnych (marzec 2015)

- „Strzała Północy” na 3. Koszalińskich Dniach Monodramu – Debiuty (wrzesień 2015)

***

Fragmenty recenzji:

W Gdyni się udało! Mateusz Deskiewicz nawiązuje z Charliem na scenie piękny, ożywiający dialog. Prowadzi z nim rozmowy intymne. Wybornie naśladuje aktora w rolach włóczęgi i dozorcy, piekarczyka i marynarza, niańki i boksera, a po zapuszczeniu wąsika rozlicza wielkiego komika z licznego potomstwa i familijnych perypetii. Konfrontuje status materialny tamtej wielkiej legendy światowego ekranu z warunkami własnej egzystencji tu i teraz.

Dyskretnie też przypomina epokową pomyłkę Chaplina, kiedy wielki filmowiec nie rokował dźwiękowi w kinie długiej przyszłości. Trąca na stronie Bustera Keatona, wielkiego rywala Charliego. Nawiązuje także do znanej piosenki Mariana Hemara, która rozwścieczyła Adolfa Hitlera, po czym kapitalnie parodiuje pamiętną kreację Ludwika Sempolińskiego („Titina, ach, Titina”). Jest w tym spektaklu gryząca ironia, jest refleksja autoironiczna. Artysta dzisiejszy, w przeciwieństwie do Chaplina – „za dużo myśli, za mało czuje”. Respektując konwencję gagów Chaplina, twórcy gdyńskiego monodramu drwią z dziesiątków głośnych naszych absurdów i afer (wraz ze „wszystkimi tymi pierdołami naszego czasu”). Na osobną pochwałę zasługują wariacje Mateusza Deskiewicza na motywach „Hamleta”. Chwilami twórcy spektaklu ocierają się jakby o nowy „Paradoks o aktorze”. Henryk Tronowicz, Polska Dziennik Bałtycki

Mateusz Deskiewicz, trójmiejskiej publiczności znany najbardziej z ról w gdyńskim Teatrze Muzycznym, nie odtwarza w spektaklu postaci Chaplina. Jest tu przede wszystkim Aktorem, który w trakcie swojego monologu odgrywa własne reinterpretacje najsłynniejszych wcieleń komika. Jego Charlie Chaplin przepuszczony jest przez filtr pamięci, kultury; przywoływany za pomocą charakterystycznych gestów, które przesiąknięte są zarówno komizmem, jak i lirycznością. Aktor przypomina najsłynniejsze role Chaplina, lecz nie próbuje ich naśladować. W gdyńskim spektaklu otrzymujemy je w formie wspomnienia, wspomaganego charakterystycznymi dla komika kostiumowymi atrybutami – laską, melonikiem, lumpowatymi spodniami i historycznym już wąsikiem. Anna Jazgarska, teatralny.pl

Zwłaszcza pląsik, zwłaszcza lekkie ruchy, taniec, który cudem tylko może zmieścić się w maleńkiej przestrzeni sali Teatru Gdynia Główna oraz piosenki są biciem serca tego przedstawienia. Tak je zdominowały, że chwilami, w sytuacjach wymagających bardziej sprostania zadaniom pantomimicznym niż wymagającym tańca, bardziej z ducha kina niemego niż z estrad musicalowych, ruchy Deskiewicza bywały aż nadto „baletowe”. Aktor i Artur Guza, ukryty za pianinem autor oprawy muzycznej spektaklu, zgrali się jednak zadziwiająco dobrze. Lekkość, z jaką śpiewał i tańczył Deskiewicz, szła w pięknej parze z lekkością, swobodą, śmiałością i pomysłowością Guzy. Gdy do tego dodamy pomysłowe zaaranżowanie przestrzeni, mały performance rozpoczynający spektakl, połączenie tego autotematycznego teatru z żywymi obrazami – filmem Łukasza Czerwińskiego – otrzymujemy wciągającą, dobrą rozrywkę, dającą do myślenia i przekraczającą ciasny światek niedofinansowania i innych odwiecznych narzekań. Małgorzata Bierejszyk, Gazeta Świętojańska

Wzruszenie, zachwyt i szczery śmiech wielu widzów wywołał także, niezauważony przez obie kapituły jurorskie Mateusz Deskiewicz, który w monodramie „Być jak Charlie Chaplin” napisanym i świetnie wyreżyserowanym przez Piotra Wyszomirskiego, pokazał, co oznacza prawdziwy „teatr w walizce”! Deskiewicz na małej scenie zestawił dylematy wielkiego komika pierwszej połowy ubiegłego stulecia z problemami dzisiejszych aktorów i zrobił to wyśmienicie, w charakterystycznym stylu kina niemego, z wszelkimi atrybutami Chaplina, jego mimiką, ruchem, a także śpiewem. Wspaniały warsztat młodego aktora, dykcja, tempo gry czy zdolności wokalne – wszystko to sprawiło, że widz, choć nadążał za aktorem, nie był w stanie odpocząć, przetrawić gagów (wcale nie na niskim poziomie!), złapać oddech do kolejnego śmiechu, wytrzeć łzy, wczuć się w ironię, a nie tylko śmiać z tego, co aktualne, choćby w polityce. Bowiem to, co śmieszne w krótkim czasie może stać się groźne, o czym Deskiewicz przypomniał we fragmencie finałowej mowy Chaplina z „Dyktatora”. Na ile słowa są w stanie zmienić świat, skoro film mógł kiedyś istnieć bez słów, a aktor jakże często w dzisiejszym teatrze jest „gołosłowny”? Ten wielowarstwowy, intensywny monodram należałoby obejrzeć jeszcze i jeszcze raz! Aram Stern, menazeria.eu

REALIZATORZY:

scenariusz – Piotr Wyszomirski
reżyseria – Mateusz Deskiewicz, Piotr Wyszomirski
opracowanie muzyczne – Artur Guza
wideo – Łukasz Czerwiński
wykonawca ­– Mateusz Deskiewicz
czas trwania – około siedemdziesięciu minut

czaplin

 

 

Repertuar Teatru Muzycznego w Łodzi - luty 2017 r.

Teatr Muzyczny w Łodzi przygotował na miesiąc luty szeroki wobór musicali, operetek oraz koncertów.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z zamieszczonym repertuarem oraz śledzenia na bieżąco aktualności na stronie teatru: http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/

repertuarluty

 

"MUZYCZNA PODRÓŻ Z WIEDNIA DO RIO" - KONCERT KARNAWAŁOWY W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI PRZEZ 4 NAJBLIŻSZE DNI!
23-26 LUTEGO 2017 r.

Podczas koncertu karnawałowego artyści teatru zabiorą widzów w pełną muzycznych wrażeń podróż ze stolicy walca przez Belgrad, Pragę, Budapeszt, Warszawę, Chicago do pełnej gorących rytmów Brazylii. Będzie można posłuchać utworów Johanna Straussa, Roberta Stolza, Henryka Warsa, Nino Roty, Gorana Bregovića oraz Ernesto Lecuony, znakomitym solistom towarzyszyć będzie chór, balet i orkiestra, a wszystko to w pięknej scenografii. Reżyserem koncertu jest Zbigniew Macias.

Teatr Muzyczny w Łodzi 1

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na operetkę zatytułowaną "Kraina uśmiechu" - 16 i 17 lutego 2017 r.


Kraina uśmiechu, jedno z najpiękniejszych dzieł Franza Lehára, to operetka nietypowa, bo bez szczęśliwego zakończenia. Libreciści opowiedzieli historię miłości, która z powodu różnic kulturowych nie może być spełniona. Akcja Krainy... rozgrywa się w Wiedniu i Pekinie w roku 1912. Hrabianka Liza odrzuca zaloty porucznika Gustawa von Pottensteina; kocha, z wzajemnością, księcia Su Czonga, chińskiego posła w Wiedniu. Gdy książę wraca do ojczyzny, Liza wyjeżdża razem z nim, ale mandaryn Czang, ojciec Su Czonga, nie chce dopuścić do małżeństwa syna z Europejką: zgodnie z tradycją książę powinien poślubić cztery chińskie dziewice. Su Czong zgadza się z jego wolą, chce jednak zatrzymać przy sobie Lizę – jako piątą żonę. Do Chin przyjeżdża Gustaw, który przy pomocy siostry księcia, Mi, przygotowuje ucieczkę upokorzonej Lizy. Su Czong dowiaduje się o planach ucieczki, ale rozumie, że dziewczyna nie będzie szczęśliwa w obcym kraju i pozwala jej odejść.

Akcja sceniczna rozpoczyna się i kończy kilkadziesiąt lat po wydarzeniach, o których mowa w libretcie. W prologu i epilogu, w których została wykorzystana muzyka uwertury, pojawia się postać Lizy von Pottenstein, która po powrocie z Chin została żoną Gustawa. Na historię miłości Lizy i Su Czonga patrzymy więc jej oczami. Szczególnym uznaniem krytyki i publiczności cieszy się piękna scenografia Ryszarda Kai, wielkiego znawcy kultury Chin.

Premiera objęta honorowym patronatem ambasadora Chińskiej Republiki Ludowej w Rzeczypospolitej Polskiej.

Premierę zrealizowano przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

fotografie: Michał Matuszak

czas trwania spektaklu: 2 godziny 20 minut (z jedną przerwą)

muzyka FRANZ LEHÁR
libretto (według pomysłu Viktora Leona) LUDWIG HERZER, FRITZ LÖHNER-BEDA
tekst polski KRYSTYNA CHUDOWOLSKA, TADEUSZ BURSZTYNOWICZ, LECH TERPIŁOWSKI

Wystawienie w porozumieniu z Glocken Verlag Limited

Krain ausmiechu plakat

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na rock-operę Jesus Christ Superstar - 11 i 12 lutego 2017 r.

Kim jest Jezus - człowiekiem czy bogiem, szaleńcem czy charyzmatyczną postacią? Dla wyznawców nauczyciel, dla Judasza przyjaciel, dla Marii Magdaleny - mężczyzna. Webber i Rice odważnie zderzyli tematykę biblijną z klimatem rocka, zadając wiele pytań, na które ciągle poszukuje się odpowiedzi.
Znakomita muzyka i świetne libretto, brawurowa inscenizacja, wysuwająca na plan pierwszy młodzieńczą energię wykonawców, rytm i dynamiczną grę aktorską, zyskały uznanie widzów – każdy spektakl kończy owacja na stojąco i bisy. To pierwsza realizacja Jesus Christ Superstar w naszym mieście, a zarazem pierwsze polskie wystawienie anglojęzyczne (tekst polski widzowie mogą śledzić na tablicy świetlnej).

JCS

 

Teatr Muzyczny w Łodzi - "LES MISÉRABLES" – OGŁOSZENIE OBSADY

Dyrekcja Teatru Muzycznego w Łodzi ogłosiła obsadę do spektaklu LES MISÉRABLES, którego premiera odbędzie się 14 października 2017 roku.

Wśród odtwórców głównych ról znaleźli się m.in. Jakub Wocial i Marcin Jajkiewicz jako Jean Valjean, Tomasz Rak i Paweł Erdman jako Javert, znana ze Teatru ROMA Katarzyna Łaska (Fantine), Mateusz Deskiewicz (Thenardier), Beata Olga Kowalska (Mme Thenardier) i wokalista Łukasz Zagrobelny (Enjolras).

Bilety na pierwsze spektakle są już w regularnej sprzedaży w kasie Teatru oraz online za pośrednictwem serwisu bilety24.pl

„Les Misérables” w Teatrze Muzycznym w Łodzi

OBSADA

JEAN VALJEAN – Jakub Wocial, Marcin Jajkiewicz

JAVERT – Tomasz Rak, Paweł Erdman

FANTINE – Marta Kołatek, Katarzyna Łaska, Agnieszka Przekupień

EPONINE – Sylwia Frączek, Justyna Kopiszka, Agnieszka Przekupień

COSETTE – Joanna Jakubas, Emilia Klimczak, Ewa Spanowska

MARIUS – Michał Dudkowski, Mariusz Adam Ruta

ENJOLRAS – Kamil Dominiak, Łukasz Zagrobelny

THENARDIER – Mateusz Deskiewicz, Piotr Kowalczyk

Mme THENARDIER – Agnieszka Gabrysiak, Beata Olga Kowalska

oraz chór i balet Teatru Muzycznego w Łodzi

REALIZATORZY

inscenizacja i reżyseria – Zbigniew Macias

kierownictwo muzyczne – Michał Kocimski

inscenizacja i scenografia – Grzegorz Policiński

reżyseria światła – Tomasz Filipiak

kostiumy – Zuzanna Markiewicz

choreografia – Emil Wesołowski

kierownictwo chóru – Roman Paniuta

(materiały zdjęciowe: Łukasz Zagrobelny - fot. Wojciech Biały, Agnieszka Przekupień, Katarzyna Łaska, Tomasz Rak, Jakub Wocial, Marcin Jajkiewicz - fot. archiwum własne artystów)

obsada

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na musical "Zorro" - 7 i 8 lutego 2017 r.


Musical dla dzieci w każdym wieku

Zorro, podobnie jak Robin Hood, jest postacią znaną wielu pokoleniom. Młody Diego de la Vega wraca po latach nauki do rodzinnego domu i dowiaduje się o okrutnych rządach komendanta miasta, kapitana Monastario. Nie może jednak otwarcie wystąpić przeciw zachłannemu komendantowi, więc – zgodnie z powiedzeniem gdy nie możesz walczyć jak lew, bądź przebiegły jak lis – nakłada maskę i pod pseudonimem Zorro (hiszp. lis) ze szpadą w ręku staje w obronie uciskanych.

Musical dla dzieci w każdym wieku, którego bohaterem jest Zorro, miał swoją prapremierę na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi w listopadzie 2012 roku. Autorami są dwaj znani artyści: libretto napisał popularny aktor i piosenkarz Jacek Bończyk, także reżyser spektaklu, muzykę – Zbigniew Krzywański, gitarzysta i kompozytor, współtwórca wielu przebojów zespołu Republika. Dowcipny i mądry tekst, zawierający nawiązania do współczesności, zabawne sytuacje, których bohaterami są gamoniowaty sierżant Garcia, sympatyczny służący Diega Bernardo i konie, które mówią, muzyka w hiszpańskim rytmie i z rockowym duchem – to niewątpliwe atuty nowej pozycji w repertuarze Teatru Muzycznego.

fotografie: Michał Matuszak

zorro

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na koncert pt. "LEĆ W DUET" - niedziela 5 lutego 2017 r.

Leć w duet! (Let's Do It!) - to koncert stworzony przez dwie siostry: Kamilę i Emilię Klimczak, które na łódzkich scenach stawiały razem swoje pierwsze artystyczne kroki. Kamila, ukończywszy PWSFTViT, wyjechała do Krakowa, gdzie jest aktorką Teatru Bagatela, jak również artystką legendarnej Piwnicy pod Baranami oraz zespołu Leopolda Kozłowskiego – Ostatniego Klezmera Galicji. Emilia ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi i jest solistką łódzkiego Teatru Muzycznego (gdzie zobaczyć ją można w głównych partiach spektakli musicalowych i operetkowych), uczestniczy w koncertach Festiwalu Muzyki Filmowej i Festiwalu Dialogu Czterech Kultur, a także współpracuje z teatrami w całej Polsce.
Specjalnie na ten wieczór połączą swoje artystyczne siły, by wyśpiewać Państwu niezapomniane duety muzyki klasycznej i rozrywkowej. Staną naprzeciw siebie dwa żywioły, aktorka i śpiewaczka, ciemny alt i świetlisty sopran, w swoich aktorskich kreacjach to współpracując, to spierając się, ale na pewno doskonale się uzupełniając. Siostrom towarzyszyć będzie znakomity zespół krakowsko – łódzkich muzyków pod kierownictwem Dawida Suleja Rudnickiego w składzie: Dawid Sulej Rudnicki (aranżacje i fortepian), Grzegorz Bąk (kontrabas), Wojciech Wolniak (trąbka), Michał Peiker (perkusja). O choreografię koncertu zadba Anna Julia Dębowska.


Podczas tego wyjątkowego koncertu usłyszą Państwo wiele niezapomnianych piosenek ze znanych musicali, piosenek polskich, amerykańskich, francuskich, żydowskich, splecionych w pełną magicznych dźwięków melancholijną, czasami dramatyczną, ale także pełną radości i szaleństw historię.

Dlatego
skleć duet,
spleć w duet
twój i jej osobny piruet,
wzleć w duet
z dwu serc jak z twierdz.
U pszczółek,
jaskółek,
pustułek
szukaj prostych szczęścia formułek
o mocy
dwa mega – Herz.

/fragm. "Let's do it" Cola Portera w tłum. St. Barańczaka/

Wykonawcy:
Emilia Klimczak - śpiew
Kamila Klimczak - śpiew

Anna Julia Dębowska - choreografia
Dawid Sulej Rudnicki - fortepian, aranżacje
Grzegorz Bąk - kontrabas
Wojciech Wolniak - trąbka
Michał Peiker - perkusja

 duet

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na spektakl komediowo-muzyczny pt. "Aj waj! czyli historie z cynamonem" - 28 i 29 stycznia 2017 r.

Aj waj! czyli historie z cynamonem to literacki cymes, pełen wysmakowanego humoru i pięknej, niepowtarzalnej muzyki. Ożywia zapomniany świat, który przez wiele wieków był nam, Polakom, tak bardzo bliski - świat kultury żydowskiej. Autor scenariusza i reżyser Rafał Kmita przedstawił go z delikatnością, ale i dowcipnie, zyskując uznanie znamienitego izraelskiego recenzenta Michaela Handelzaltsa (dziennik Haaretz), który napisał: Dobrą rzeczą jest to, że nikt nie śmieje się tu z Żydów, lecz z Żydami.

fotografie: Michał Matuszak

czas trwania spektaklu: 2 godziny 30 minut (z jedną przerwą)

scenariusz, teksty scen i piosenek RAFAŁ KMITA
muzyka i aranżacje BOLESŁAW RAWSKI

ajwaj

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na koncert Pamięci Bogusława Kaczyńskiego

27 stycznia 2017 r., g. 18.30

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na koncert poświęcony pamięci wielkiego miłośnika muzyki operowej i operetkowej, krytyka muzycznego, dziennikarza i publicysty, autora licznych programów telewizyjnych propagujących muzykę poważną. Wieczór wypełnią nie tylko arie, pieśni i układy baletowe, ale także wspomnienia o tym niezwykłym człowieku: o jego młodości, czasu organizowania Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju i dyrekcji Teatru Roma. Na scenie wystąpią między innymi Barbara Kubiak, Agnieszka Gabrysiak, Małgorzata Długosz, Rafał Bartmiński i Zbigniew Macias oraz chór, balet i orkiestra Teatru Muzycznego w Łodzi. Koncert poprowadzi Grażyna Torbicka.

Bogusław Kaczyński - najwybitniejszy od czasu Jerzego Waldorffa popularyzator muzyki w Polsce. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, teoretyk muzyki i pianista. Twórca Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury i znanego na świecie Festiwalu Muzyki w Łańcucie, ulubieniec publiczności, gwiazdor Telewizji Polskiej, zdobywca trzech „Wiktorów” i „Super Wiktora”, laureat trzech „Złotych Ekranów”, „Kawaler Orderu Uśmiechu”.

Prorektor warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Od 1970 r. był komentatorem muzycznym radia i telewizji. Prowadził transmisje telewizyjne kolejnych Konkursów Chopinowskich, Konkursów im. Henryka Wieniawskiego oraz koncerty L. Pavarottiego i P. Domingo, jubileusz Filharmonii Narodowej, Koncerty Noworoczne z Wiednia, Konkursy Eurowizji i wiele innych. W wyniku plebiscytu „Polityki” Koniec wieku zaliczony do grona dziesięciu największych osobowości telewizyjnych XX stulecia. Zdobywca tytułu „Mistrz Mowy Polskiej”. Jesienią 2002 roku podczas gali z okazji 50-lecia TVP otrzymał statuetkę i tytuł „Gwiazda Telewizji Polskiej”. W 2010 r. otrzymał godność „Wybitnej Osobistości Pracy Organicznej” oraz statuetkę „Złotego Hipolita” nadaną przez Towarzystwo im. Hipolita Cegielskiego. W 2011 r. otrzymał Złoty Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Uhonorowany prestiżową nagrodą „Piękniejsza Polska” oraz wieloma innymi odznaczeniami i wyróżnieniami w kraju i zagranicą. (źródło: www.boguslaw-kaczynski.pl)

Patronat nad koncertem objęła Fundacja ORFEO.

kaczynski

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na operetkę "Wesoła wdówka" - 14 i 15 stycznia 2017 r.

Premiera Wesołej wdówki odbyła się w ogrodzie pałacu Izraela Poznańskiego. Naturalną scenografię stworzyła piękna neobarokowa architektura pałacu, która stanowi tło intrygi i komediowych perypetii głównych bohaterów. „W tak pięknych okolicznościach przyrody jak ogród najpiękniejszego łódzkiego pałacu pokazano jedną z najpiękniejszych operetek - Wesołą wdówkę Franza Lehára. I to w bardzo udanej inscenizacji. Nie tylko cieszącej oko i ucho, ale przekonującej, iż uśmiercana już wielokrotnie operetka wciąż jest żywa i wesoła. Zadania podjął się Zbigniew Macias, który nie szukał nowych dróg, a w zamian Wesołą wdówkę odkurzył, podkreślił jej elementy komediowe, zaznaczył najbardziej przebojowe fragmenty. Postawił na muzykę, intrygę i poczucie humoru widowni. Stworzył widowisko przyjazne i mające przede wszystkim dostarczyć kilku godzin rozrywki i przyjemności. Udało się to nader obficie” – napisał Dariusz Pawłowski w dzienniku „Polska – The Times”.

fotografie: Michał Matuszak

wdowka ikonaB

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na musical dla dzieci "SMURFOWISKO, CZYLI GARGAMEL ZŁAPANY" - 11 i 12 stycznia o godz. 10:00

Niebieskie stworki, które zauroczyły miliony dzieci na całym świecie, niedawno skończyły 50 lat. To świetna okazja, by przypomnieć starszym i zapoznać młodsze dzieci z przygodami Zgrywusa, Ciamajdy, Ważniaka, Smurfetki, Papy Smurfa i innych sympatycznych mieszkańców wioski, żyjących (nie zawsze...) zgodną gromadką pośrodku lasu. Smurfy weszły już do historii. Nie ma chyba nikogo, kto nie oglądał w telewizji animowanych filmów wytwórni Hanna-Barbera. I maluchy, i ich rodzice przeżywali niesamowite przygody i śmiali się z wpadek prześladującego Smurfy gapowatego czarodzieja Gargamela. Libretto musicalu Ernesta Brylla opowiada o tym, czego nie było w telewizji: o tym, jak okropny Gargamel został wreszcie złapany i co z tego wynikło.
Sceniczna wersja opowieści o Smurfach to rozśpiewane i roztańczone widowisko, pełne zaskakujących sytuacji, akrobatycznych ewolucji tanecznych, z dużą dawką humoru i zabawnych zdarzeń, którego dodatkowym atutem jest świetna muzyka Ryszarda Poznakowskiego i Wojciecha Trzcińskiego.

muzyka z płyty

fotografie: Marian Błaszczyk

czas trwania spektaklu: 1 godzina 30 minut (z jedną przerwą)

autor ERNEST BRYLL
muzyka RYSZARD POZNAKOWSKI, WOJCIECH TRZCIŃSKI

smurfowisko

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na spektakl karnawałowy "MUZYCZNA PODRÓŻ Z WIEDNIA DO RIO" - w najbliższą sobotę 7 stycznia 2017 r. o godz. 18:30 oraz w niedzielę 8 stycznia 2017 r. o godz. 17:00

Podczas koncertu karnawałowego artyści teatru zabiorą widzów w pełną muzycznych wrażeń podróż ze stolicy walca przez Belgrad, Pragę, Budapeszt, Warszawę, Chicago do pełnej gorących rytmów Brazylii. Będzie można posłuchać utworów Johanna Straussa, Roberta Stolza, Henryka Warsa, Nino Roty, Gorana Bregovića oraz Ernesto Lecuony, znakomitym solistom towarzyszyć będzie chór, balet i orkiestra, a wszystko to w pięknej scenografii. Reżyserem koncertu jest Zbigniew Macias.
http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/ 

teatrmuzyczny

 

 

6 stycznia 2017 r. w Teatrze Muzycznym będziemy gościć kwartet wokalny "Hoquetus Ensamble" z Luksemburga oraz Chór Dziecięcy Miasta Łodzi wspomagany łódzkim kwartetem wokalnym.

Hoquetus Ensemble to zespół wokalny z Wielkiego Księstwa Luksemburga, składający się z muzyków pochodzenia polskiego. Zespół wprowadzi nas w karnawałowy klimat wykonując standardy muzyki popularnej z Wielkiego Księstwa tak w języku luksemburskim, jak i w innych językach europejskich. Zespól ma na swoim koncie udzial w wielu festiwalach i maratonach muzycznych na terenie Wiekiego Księstwa. Z ciekawostek dotyczących naszego kraju: w marcu 2013 r. Hoquetus Ensemble wystąpił w Muzeum Historii i Sztuki Luksemburga na uroczystości nadania przez rząd luksemburski medalu „Prix du Mérite Européen” premierowi Donaldowi Tuskowi.

Hoquetus Ensemble wielokrotnie zapraszany był do przygotowania oprawy muzycznej uroczystości luksemburskiego kościoła katolickiego, m.in. brał udział w nabożeństwie ekumenicznym koncelebrowanym przez głowy wszystkich kościołów chrześcijańskich Wielkiego Księstwa 22 stycznia 2012 r. w kościele św. Michała, w mszy międzywspólnotowej oraz Jubileuszu 50-lecia ślubów zakonnych ks. H. Kruszewskiego 20 października 2013 r. w Katedrze Notre Dame w Luksemburgu.

W trakcie koncertu usłyszymy utwory karnawałowe z krajów Beneluxu (np. Wanderdag czy Tango Monaco) oraz słynne standardy europejskie (Hallelujah, Lasciate mi cantare, All You Need Is Love, Don't Pay The Ferryman, Money, Money, Money zespołu ABBA i wiele innych). Ponieważ występ przypada w święto Trzech Króli, nie zabraknie również znanych kolęd.

kkfmidgjccngmene

 

 

"MUZYCZNA PODRÓŻ Z WIEDNIA DO RIO" - KONCERT SYLWESTROWY w Teatrze Muzycznym w Łodzi - 31.12.2016 r. godz. 21:00

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza do wspólnego spędzenia jedynej w roku, wyjątkowej nocy. W sylwestra artyści teatru zabiorą widzów w pełną muzycznych wrażeń podróż ze stolicy walca przez Belgrad, Pragę, Budapeszt, Warszawę, Chicago do pełnej gorących rytmów Brazylii. Będzie można posłuchać utworów Johanna Straussa, Roberta Stolza, Henryka Warsa, Nino Roty, Gorana Bregovića oraz Ernesto Lecuony, znakomitym solistom towarzyszyć będzie chór, balet i orkiestra, a wszystko to w pięknej scenografii. Nie zabraknie również lampki szampana na powitanie Nowego Roku, oraz bankietu podczas przerw. Reżyserem koncertu jest Zbigniew Macias.

teatrmuzyczny

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na koncert kolęd, pt. "Muzyczna gwiazdka" - 20.12.2016 r. o godz. 18:30

„Muzyczna Gwiazdka” – koncert kolęd w wykonaniu Chóru Dziecięcego Miasta Łodzi oraz artystów Teatru Muzycznego w Łodzi. Dyrygować będzie Waldemar Sutryk, przy fortepianie zasiądzie Danuta Antoszewska. Chór tworzy blisko czterdzieścioro dzieci w wieku od siedmiu do piętnastu lat, a ich doskonałe przygotowanie wokalne to efekt wytężonej pracy i prawdziwej pasji. Podczas koncertu będzie można usłyszeć znane i popularne kolędy, takie jak „Bóg się rodzi”, „Lulajże, Jezuniu”, „Cicha noc” czy „Wśród nocnej ciszy”, a także „Hallelujah” Leonarda Cohena, „Navida nuestra” z „Mszy kreolskiej” Ariela Ramireza oraz osiemnastowieczną włoską kolędę „Tu scendi dalle stelle”.

koledy

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na widowisko muzyczne "Powróćmy jak za dawnych lat" - 17 i 18 grudnia 2016 r.

Ada, to nie wypada, Każdemu wolno kochać, Sex appeal… Mimo upływu lat szlagiery dwudziestolecia międzywojennego są ciągle popularne, mają swoich wiernych słuchaczy i miłośników, i to nie tylko wśród starszego pokolenia. Piosenki Jerzego Petersburskiego, Henryka Warsa, Zygmunta Karasińskiego ze znakomitymi tekstami Jerzego Jurandota, Juliana Tuwima czy Andrzeja Własta wykonywali cieszący się wielką popularnością artyści kabaretowi oraz aktorzy grający w komediach i melodramatach: Eugeniusz Bodo, Tola Mankiewiczówna, Zula Pogorzelska, Hanka Ordonówna i Adolf Dymsza. Artyści Teatru Muzycznego w Łodzi przypominają te znakomite piosenki w nowych aranżacjach.

Andrzej Maculewicz o atmosferze widowiska:
Pierwsze dziesięciolecia XX wieku. Warszawa, „warszawka”… i związana z nią nierozłącznie bohema artystyczno-literacko-kawiarniana, elita intelektualna, która nadała ton tamtym czasom. W tym gronie ON, ze swoją malowniczą, olbrzymią posturą, ze swym wszechogarniającym, grzmiącym głosem, Franciszek Fiszer, zwany najpierw z francuska France, a potem z niemiecka Franc. Ten roztrzepany bon vivant, koneser wszystkich kuchni świata, słynący z nieposkromionego apetytu, był także mistrzem sarkazmu i kpin, najcelniejszych puent i najtrafniejszego dowcipu. Jego wymyślane na poczekaniu historyjki i anegdoty przekazywane były natychmiast z ust do ust. Mówił o sobie, że jest metafizykiem. Ale z jego wywodów filozoficznych, nigdy zresztą niespisanych, prawie nikt nic nie rozumiał.
I druga postać, jakże charakterystyczna dla tamtej Warszawy – Bolesław Wieniawa-Długoszowski. Jedna z najbarwniejszych osobistości II Rzeczypospolitej, oficer słynący z wielkiej słabości do koni, umiłowania kobiet, hucznych zabaw, cieszący się ogromną estymą wśród ludzi sztuki i literatury. Nie tylko jeden z najbardziej znanych dowódców przedwojennej Armii Polskiej, lecz także lekarz i poeta. Podobnie jak Fiszer – autor licznych i często cytowanych powiedzonek i anegdot.

Obaj – Fiszer i Długoszowski – spotykali się w najlepszych lokalach stolicy, a ich dysputy, prowadzone najczęściej w ulubionych przez nich „oparach absurdu”, ubarwiały całonocne zwykle biesiady.

Dziś spróbujemy wrócić do tamtego, wyjątkowego klimatu przedwojennej stolicy, przede wszystkim przypomnieć jej niezapomniane piosenki, tworzone zarówno na potrzeby przeżywającego wówczas złoty okres polskiego kina, jak i spektakli kabaretowych czy audycji radiowych. Melodie do słów mistrzów, takich jak Julian Tuwim, Marian Hemar, Jerzy Jurandot, komponowali wielcy twórcy: Jerzy Petersburski, Henryk Wars czy Zygmunt Karasiński. Pragniemy przypomnieć także i coś z tego, czym żyła ówczesna, artystyczna bohema – atmosferę słynnych, stołecznych kawiarń i klubów, klimat słownych igraszek między najbardziej znanymi jej postaciami – Francem i Wieniawą. Powróćmy więc, jak za dawnych lat...

fotografie: Michał Matuszak

czas trwania spektaklu: 2 godziny 30 minut (z jedną przerwą)

scenariusz według pomysłu ANDRZEJA MACULEWICZA
instrumentacja MACIEJ LATALSKI

http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/

powrocmy

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na niezwykłe widowisko muzyczne pt. "Łajza" - 14 i 15 grudnia 2016 r.

W styczniu 2013 roku na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi miało prapremierę niezwykłe widowisko, nazwane przez autorów miscenium rockowym. Łajza to widowisko taneczne do muzyki znanego łódzkiego rockowego zespołu Normalsi i Jana Sebastiana Bacha w hardrockowym brzmieniu. Teksty piosenek tworzą opowieść o losach znalezionego na ulicy chłopaka, tworzą jego historię, naznaczoną brutalnością przestępczego świata. Spektakl łączy muzykę Normalsów i utwory Jana Sebastiana Bacha, wykonywane przez hardrockowego skrzypka Michała Jelonka, współczesne style tańca z neoklasycznymi, widowiskowość koncertu z magią teatru.

czas trwania spektaklu: 1 godzina 45 minut (z jedną przerwą)

lajza

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na rock-operę Jesus Christ Superstar - 9 i 10 grudnia 2016 r.

Kim jest Jezus - człowiekiem czy bogiem, szaleńcem czy charyzmatyczną postacią? Dla wyznawców nauczyciel, dla Judasza przyjaciel, dla Marii Magdaleny - mężczyzna. Webber i Rice odważnie zderzyli tematykę biblijną z klimatem rocka, zadając wiele pytań, na które ciągle poszukuje się odpowiedzi.
Znakomita muzyka i świetne libretto, brawurowa inscenizacja, wysuwająca na plan pierwszy młodzieńczą energię wykonawców, rytm i dynamiczną grę aktorską, zyskały uznanie widzów – każdy spektakl kończy owacja na stojąco i bisy. To pierwsza realizacja Jesus Christ Superstar w naszym mieście, a zarazem pierwsze polskie wystawienie anglojęzyczne (tekst polski widzowie mogą śledzić na tablicy świetlnej).

JCS

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na musical "Zorro" - 6 i 7 grudnia 2016 r.


Musical dla dzieci w każdym wieku

Zorro, podobnie jak Robin Hood, jest postacią znaną wielu pokoleniom. Młody Diego de la Vega wraca po latach nauki do rodzinnego domu i dowiaduje się o okrutnych rządach komendanta miasta, kapitana Monastario. Nie może jednak otwarcie wystąpić przeciw zachłannemu komendantowi, więc – zgodnie z powiedzeniem gdy nie możesz walczyć jak lew, bądź przebiegły jak lis – nakłada maskę i pod pseudonimem Zorro (hiszp. lis) ze szpadą w ręku staje w obronie uciskanych.

Musical dla dzieci w każdym wieku, którego bohaterem jest Zorro, miał swoją prapremierę na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi w listopadzie 2012 roku. Autorami są dwaj znani artyści: libretto napisał popularny aktor i piosenkarz Jacek Bończyk, także reżyser spektaklu, muzykę – Zbigniew Krzywański, gitarzysta i kompozytor, współtwórca wielu przebojów zespołu Republika. Dowcipny i mądry tekst, zawierający nawiązania do współczesności, zabawne sytuacje, których bohaterami są gamoniowaty sierżant Garcia, sympatyczny służący Diega Bernardo i konie, które mówią, muzyka w hiszpańskim rytmie i z rockowym duchem – to niewątpliwe atuty nowej pozycji w repertuarze Teatru Muzycznego.

fotografie: Michał Matuszak

zorro

 

 

Już dzisiaj - 3 grudnia oraz jutro - 4 grudnia 2016 r., na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi operetka "Wielka księżna Gerolstein"

Na początek sezonu 2016/2017 Teatr Muzyczny w Łodzi przygotowuje polską prapremierę oryginalnej wersji dzieła mistrza lekkiej muzy z polskim tekstem Andrzeja Ozgi. "Księżna" grana była do tej pory w adaptacjach – tylko na to zezwalała cenzura czasów PRL. Premiera wpisuje się w uroczystości jubileuszu siedemdziesięciolecia TM w Łodzi i zbliżającej się dwusetnej rocznicy urodzin kompozytora.

____

autor przekładu libretta - uznany tłumacz Andrzej Ozga, związany przede wszystkim z teatrem muzycznym, aktor, reżyser, autor tekstów piosenek, tłumacz ok. 50 librett musicali (m.in. „Rocky Horror Show”, „Evita”, „Pocałunek kobiety-pająka”, „Miss Saigon”)

reżyseria - Piotr Bikont, reżyser, dziennikarz, publicysta i krytyk teatralny

kierownictwo muzyczne – młoda dyrygentka Elżbieta Tomala-Nocuń, mająca już w swoim dorobku kierownictwo muzyczne wznowienia słynnego musicalu „Człowiek z La Manchy” i kilku mniejszych form scenicznych

dekoracje – Grzegorz Małecki, malarz, scenograf, doktor sztuk plastycznych, wykładowca Szkoły Filmowej w Łodzi

kostiumy – Zuzanna Markiewicz, projektantka ubioru, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi

choreografia – Dorota Jawor-Przybyszewska, aktorka, reżyser, choreograf, autorka ponad ośmiuset choreografii programów telewizyjnych, w tym słynnego Kabaretu Olgi Lipińskiej, oraz ponad stu premier teatralnych; współpracowała m.in. z Adamem Hanuszkiewiczem, Wojciechem Młynarskim, Maciejem Wojtyszką, Janem Szurmiejem, Stanisławem Tymem i Krzysztofem Jaślarem.

projekty graficzne - Magdalena Krzywkowska

wielka ksiezna plakat

 

11 grudnia, g. 17.00 – koncert "Nie zapomnisz mnie Zbigniew Macias od Bodo do Sinatry" – koncert promujący nową płytę słynnego barytona.
ZBIGNIEW MACIAS już jako student Łódzkiej Akademii Muzycznej, występował na zmianę z wielkim Bernardem Ładyszem w roli Tewjego Mleczarza w polskiej prapremierowej inscenizacji Skrzypka na dachu. Wkrótce zdobywał nagrody na międzynarodowych konkursach wokalnych w Atenach, s`-Hertogenbosch oraz polskiej Krynicy. Był solistą Teatru Wielkiego w Łodzi, a przez dwadzieścia sezonów – Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie.
Więcej na:
http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/nie-zapomnisz-mnie-zbigniew-macias-od-bodo-do-sinatry-koncert 


okladka plyty 1

Już dziś - 1 grudnia o godz. 18:30 w Teatrze Muzycznym w Łodzi - monodram muzyczny "CIAO CIAO BAMBINA"

„Ciao, ciao, bambina” – słowa jednego z wielkich przebojów Marino Mariniego, niezwykle popularnego w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku włoskiego piosenkarza i kompozytora, w Polsce uwielbianego za sprawą piosenki „Nie płacz, kiedy odjadę”, to tytuł spektaklu opartego na jego biografii.

Nicola Palladini, aktor musicalowy, reżyser i współautor scenariusza, swoją sceniczną opowieść zamienia w podróż przez historię ponad trzydziestu lat włoskiej piosenki. Bohaterowi opowieści widzowie towarzyszą w rejsie statkiem do Stanów Zjednoczonych końca lat czterdziestych, poznają tam klimat nowojorskiej Małej Italii, po powrocie do Europy zaglądają do neapolitańskich i rzymskich kabaretów, stają się świadkami jego sukcesu w paryskiej Olimpii, towarzyszą mu także w Polsce, gdzie zyskał niezwykłą popularność. Opowieść obfituje w ciekawostki – włoski gwiazdor nie tylko rozkochał w sobie Polaków, ale i nauczył ich tańczyć twista. W czasie ponadgodzinnego spektaklu będzie można usłyszeć wiele szlagierów, znanych z wykonań także innych popularnych piosenkarzy, takich jak Toto Cotugno, Adriano Celentano, Domenico Modugno, Fred Buscaglione czy Pat Boon: „Tu vuo fa l'americano”, „L'Italiano”, „Azzurro”, „Marina”, „O sole mio”, „Love in Portofino”, „Volare”, „Mamma”, „Guarda che luna”, „That's amore”, „Mambo italiano”, „Quando, quando, quando”, „Buonasera signorina”, „Arrivederci Roma” i – oczywiście – „Nie płacz, kiedy odjadę”.
Dynamicznemu, ale chwilami także nostalgicznemu, wypełnionemu śpiewem i poezją występowi Nicoli Palladiniego towarzyszą interesujące wideoprojekcje.

ciao

 

 

Na miesiąc grudzień 2016 roku, Teatr Muzyczny w Łodzi przygotował bogaty i ciekawy repertuar.
Już 1 grudnia zobaczymy przedstawienie „Ciao, ciao, bambina”, oparte na biografii Marino Mariniego - włoskiego piosenkarza i kompozytora.
Natomiast 3 i 4 grudnia zapraszamy na operetkę "Wielka Księżna Gerolstein"
O kolejnych propozycjach bęziemy Państwa informować w naszych codziennych artykułach.
Serdecznie zapraszamy!
http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/

teatrgrudzien

 

W listopadzie 2016 roku Teatr Muzyczny w Łodzi proponuje kolejne ciekawe spektakle.
Już 5 i 6 listopada będą Państwo mogli ponownie obejrzeć musical "Cyrano".
O kolejnych propozycjach będziemy Państwa informować w naszych codziennych artykułach.
Serdecznie zapraszamy!
http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/

 teatr listopad



AF X 2016

 

Spektakl "MUR" zaplanowany na dzień 30 listopada 2016 r. odwołany!

Teatr Muzyczny w Łodzi informuje, iż z przyczyn technicznych, spektakl "Mur" zaplanowany na dzień 30 listopada 2016 r. został odwołany.

Informacje o zwrocie pieniędzy za zakupione bilety można uzyskać w kasie Teatru Muzycznego.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na operetkowo-musicalowy koncert "W zaczarowaną noc" w dniach 24-26 listopada 2016 r.

Zapraszamy na magiczny i urzekający piękną scenografią koncert zatytułowany „W zaczarowaną noc”.

Program koncertu wypełnią znane i lubiane utwory operetkowe i musicalowe w nowych, odświeżonych aranżacjach, goście poznają także plany i marzenia muzyczne dyrekcji teatru na kolejne sezony artystyczne. Usłyszą także wielkie przeboje, takie jak: „Time to say goodbye”, „O sole mio”, czy „Brunetki, blondynki” z repertuaru Jana Kiepury. I jak zawsze wystąpią wybitni i utalentowani artyści – śpiewacy, muzycy i tancerze – którzy przeniosą nas w świat magii i czarów muzyki.

Koncert wyreżyserował Zbigniew Macias, twórca takich przebojowych koncertów jak: Ten piękny, wspaniały świat oraz Wielka sława to żart. Oba tak bardzo spodobały się publiczności, że zostały włączone do stałego repertuaru teatru.

zaczarowananoc

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na spektakl komediowo-muzyczny "Sen nocy (nie)letniej" - 22.11.2016 r.

Spektakl komediowo-muzyczny na motywach Snu nocy letniej Williama Szekspira w przekładzie Stanisława Barańczaka. Sztuki Szekspira od lat bawią i wzruszają kolejne pokolenia, a wizja sukcesu ich adaptacji kusi ludzi teatru i filmu.

Mogłoby się wydawać, że nikt niczego nowego już nie wymyśli…
W spektaklu na motywach Snu nocy letniej, najsłynniejszej komedii tego wybitnego dramaturga, znane i lubiane polskie przeboje, takie jak Gdzie ci mężczyźni Danuty Rinn czy Sen o Victorii zespołu Dżem, zostały wplecione w sceniczną opowieść, wzmacniając jej wymowę i nadając wyjątkowy rytm. Sen nocy (nie)letniej to satyra na otaczającą nas rzeczywistość. Rzeczywistość mediów bez misji, społeczeństwa bez idei i mnożących się talent shows bez talentów. Rzeczywistość pełną plotek i skandali. Czy dziś miłość może być jeszcze prawdziwa i szczera, czy też pozostaje tylko ułudą i snem letniej nocy?

czas trwania spektaklu: 2 godziny 20 minut (z jedną przerwą)

sennocynieletniej

 

  

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na musical "Człowiek z La Manchy" - 17 i 18 listopada 2016 r.

Historia błędnego rycerza Don Kichota z Manchy to jedna z najpiękniejszych legend. To również jedna z najbardziej wzruszających opowieści o mądrości i głupocie, o marzeniach i rzeczywistości, a także o teatrze i życiu.
Musical Mitchella Leigha od lat cieszy się wielkim powodzeniem i grany jest na całym świecie, a to za sprawą ciągle aktualnej mądrości Cervantesa i pięknej muzyki.

Opowieść o Don Kichocie rozgrywa się w dwóch planach: w więzieniu sewilskim, gdzie sam Cervantes przebywał, skazany przez trybunał Inkwizycji, i w La Manchy – krainie przygód Don Kichota i Sancho Pansy.

Spektakl Teatru Muzycznego w Łodzi był wydarzeniem sezonu artystycznego 1997/1998. Złote Maski - nagrody łódzkich recenzentów - otrzymali: reżyser i scenograf Waldemar Zawodziński, scenografka Maria Balcerek oraz Zbigniew Macias - najlepszy odtwórca męskiej roli.

fotografie: Michał Matuszak

czas trwania spektaklu: 2 godziny 30 minut (z jedną przerwą)

muzyka MITCHELL LEIGH
libretto DALE WASSERMAN
teksty piosenek JOE DARION
przekład ANTONI MARIANOWICZ, JANUSZ MINKIEWICZ

http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl

Czlowiekzlamanchy

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza! 15 listopada o godz. 19:00 wystąpią PANIE


W ramach cyklu Off-Północna Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na trzeci koncert programu „Otwarta scena przy Północnej”, przeznaczonego dla młodych twórców i wykonawców, którzy chcieliby pokazać swoje umiejętności szerszej publiczności. Kolejnym zespołem, który zaprezentuje się na scenie teatru, będą PANIE.

Na wstępie ustalmy trzy rzeczy:

Pies Baskerwilów

PANIE

psychohardpop

Pies Baskerwilów

to

długogrający debiut Panie.

Tylko myśl daje wolność, dlatego Pies Baskerwilów, to album żywo bezkompromisowy.Taka jest myśl przewodnia, mistrzowsko zrealizowana przez Pawła Cieślaka z Hasselhoff Studio.Ale to dopiero początek znakomitości, bo PANIE wspiera zjawiskowa Iza lach, która swoim wokalem rozświetla tę płytę jak raca na Wszystkich Świetych. Pies Baskerwilów to opera się na sterydach i libretto na dopingu. To suplement obłędu. Przed wysłuchaniem nie kontaktuj się z nikim.

PANIE

to

erdman/graczyk/patolski

Piętnaście lat temu połączył ich ślepy los. Byli dla siebie benzodiazepiną. Potem nadeszło dorosłe życie i poprosiło o receptę. Po ośmiu długich latach okazało się, że leku nie ma. Tymczasem Erdman został śpiewakiem operowym, Graczyk napisał kilka niewystawionych dramatów, a Patolski zamienił się w korposzczura. Nie wahali się jednak
ani chwili i z pokorą ponieśli brzemię gigantów psychohardpopu.

psychohardpop

Obłęd jest taki czy inny, ale coraz rzadziej nasz własny. Psychohardpop wynika z obłędu prywatnego. Przez lata pielęgnowanego. Powstał z buntu przeciw prostym rozwiązaniom. Był to rok 2001. Od tego czasu psychohardpop nie próbuje znaleźć własnej szuflady. Komodę wyrzuca przez okno. Z drzazg układa się drogowskaz. Wskazuje w
górę. A Ty spójrz na rozbite okno i podziękuj, że nikt nie ma rozłupanej głowy. Jeśli odniesiesz wrażenie, że psychohardpop brzydzi się światem, to wiedz, że i tak jest jego częścią.

15 listopada br., godz. 19.00, Teatr Muzyczny w Łodzi

Bilet normalny - 20 zł

Bilet ulgowy - 15 zł

http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl

panie

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na spektakl "Zemsta nietoperza" - niedziela - 13.11.2016 r.

Zemsta nietoperza to najbardziej znane dzieło teatralne Johanna Straussa.
Taki pan jak pan, szampański finał II aktu, kuplety Adeli – najsłynniejsze fragmenty tej operetki są rozpoznawane przez wszystkich. Libretto Zemsty... opowiada o przygodach sympatycznego hulaki Gabriela von Eisensteina, który przed pójściem do więzienia
(został skazany na areszt za spoliczkowanie urzędnika skarbowego), zamierza jeszcze udać się na wystawny bal. Nie wie, że zaproszenie na bal to pułapka zastawiona na niego przez przyjaciela, któremu spłatał kiedyś przykry figiel. Piętrzą się nieporozumienia: Eisenstein uwodzi własną żonę (oczywiście – przebraną) i własną pokojówkę (oczywiście również przebraną).

Intryga, często krytykowana jako nieprawdopodobna, ale właśnie przez to nieodparcie śmieszna – to perfekcyjne połączenie teatru z obrazem obyczajów, czyli życiem austriackiej burżuazji w drugiej połowie XIX wieku. Jak zwykle w operetkach wszystko kończy się dobrze, a w pamięci zostają piękne Straussowskie melodie. Tekst utworu przetłumaczył wielki Julian Tuwim, tworząc jedno z najlepszych librett operetkowych w polskiej literaturze muzycznej.

fotografie: Michał Matuszak
czas trwania spektaklu: 3 godziny 00 minut (z dwiema przerwami)

Zemsta nietoperza

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza! 20 listopada 2016 r. - spektakl "HAWAJE, czyli przygody siostry Jane"

"HAWAJE, czyli przygody siostry Jane"

Czy powieści romantyczne to fikcja, a bohaterowie to zmyślone postaci uwikłane w szaloną historię miłosną? Otóż nie zawsze! Jak się okazuje najlepsza historia miłosna może mieć początek w bardzo nieoczekiwanych okolicznościach, a Hawaje to miejsce, gdzie wszystko może się zdarzyć!

Szalona autorka harlequinów Vivien, desperacko pragnie przeżyć swój pierwszy raz… Wydawać by się mogło, że plan jest bliski realizacji, a weekend z niedawno poznanym Edgarem zapowiada się obiecująco, gdyby nie… Doris – żona niedoszłego kochanka, która przyłapała parę! Nieudane plany romansowe to jednak nie jedyny problem Vivien.
Pisarka bowiem musi napisać nową książkę, wydawnictwo coraz bardziej się niecierpliwi, czas ucieka, a natchnienia brak.

Sprytna pisarka w zaistniałej sytuacji dostrzega jednak pewną korzyść, a w jej głowie powstaje iście szatański plan – nadciągająca awantura „małżeńska” może stać się inspiracją do jej nowej powieści!

Wydarzenia nabierają tempa i sprawy jeszcze bardziej się komplikują, gdy do domu Edgara i Doris zaczyna przybywać coraz więcej nieproszonych gości, którzy jak się później okaże nie do końca są przypadkowi!

Hawaje, czyli przygody siostry Jane to seria komicznych wydarzeń i zaskakujących sytuacji, pomyłek, trzaskających drzwi i historii z przeszłości tworzących nieprawdopodobny chaos. Dzięki głównej bohaterce uzbrojonej w dyktafon wszyscy wkoło zostają bohaterami gorącego romansu, który rozgrywa się w pięknej scenerii Hawajów.

Obsada:

Daria Widawska

Dominika Ostałowska/ Agnieszka Warchulska

Przemysław Sadowski

Bartosz Żukowski/ Piotr Nowak

Aleksandra Popławska/ Barbara Kurzaj

Marta Manowska/ Izabela Zwierzyńska

Alan Andersz/Wojciech Rotowski

Bilety 60, 80 i 100 zł do nabycia:

U organizatora – Promoton ul. Piotrkowska 173, Wejście nr 2, I p. pn-pt 9-17,

tel. (42) 231 39 15, zamówienia grupowe tel. 607 139 700

Kasa Teatru Muzycznego tel. (42) 678 35 11 wew. 319 wt.- pt. 11.00 – 18.30,

sob.12.00 – 18.30, nd. 15.00 – 18.30, lub (42) 678 19 68 w godz. 8-16

www.bilety24.pl 

www.ebilet.pl 

hawaje

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na komedię "Klejnoty" - 14.11.2016 r.

"Klejnoty", to śmieszna, pełna znakomitych dialogów sztuka z wątkiem kryminalnym w gwiazdorskiej obsadzie i reżyserii Tomasza Dutkiewicza. Wszystko to, co decyduje o atrakcyjności tego gatunku skupia się jak w soczewce na scenie podczas nieoczekiwanych i niezwykłych przygód statecznego londyńskiego jubilera Rogera Fogga. Ten skromny i przyjemny stary kawaler okaże się nieoczekiwanie żonatym uwodzicielem młodych kobiet i żon swoich wspólników, oszustem podszywającym się pod inne osoby, przestępcą włamywaczem okradającym własny sklep i niepoprawnym kłamcą wymyślającym tak nieprawdopodobne historie, że… wszyscy w nie wierzą. Czy jednak aby na pewno Roger Fogg to ten Roger Fogg, czy jego żona nie ma czasem zupełnie innego męża a kochanka innego kochanka? I czy inspektor prowadzący śledztwo w sprawie włamania do sklepu Fogga jest właściwie idiotą czy geniuszem?

I gdzie są, do diabła, pieniądze z sejfu w sklepie jubilerskim?

Wszystko to dzieje się w jednym niewielkim mieszkaniu, w którym kilka osób jednocześnie snuje swoje przewrotne intrygi wzajemnie o sobie nic nie wiedząc i nie podejrzewając, że nieuchronna katastrofa zbliża się już wielkimi krokami. Chyba, że Fogg wymyśli jeszcze jedno wspaniałe kłamstwo…

Już dawno nie przeżyliście tak „zakręconych“ kilkudziesięciu minut. Gwarantujemy niepohamowany śmiech i zabawę w najlepszej postaci. A po powrocie z teatru do domu, tak dla pewności, sprawdźcie swoje klejnoty…

Obsada:

Magdalena Wójcik / Agnieszka Warchulska,

Karolina Nowakowska,

Jan Jankowski,

Łukasz Nowicki,

Marcin Perchuć

Bilety 60, 80 i 100 zł do nabycia:

U organizatora – Promoton ul. Piotrkowska 173, Wejście nr 2, I p. pn-pt 9-17,

tel. (42) 231 39 15, zamówienia grupowe tel. 607 139 700

Kasa Teatru Muzycznego tel. (42) 678 35 11 wew. 319 wt.- pt. 11.00 – 18.30,

sob.12.00 – 18.30, nd. 15.00 – 18.30, lub (42) 678 19 68 w godz. 8-16

www.bilety24.pl 

www.ebilet.pl 

klejnoty

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza do "Laboratorium szalonych naukowców" - 10 listopada 2016 r.

"Laboratorium szalonych naukowców" to pokaz eksperymentów z różnych dziedzin nauki.
Więcej na stronie: http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/laboratorium-szalonych-naukowcow?terminarz=2140#obsada

naukowcy

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza - ballady i piosenki Bułata Okudżawy - poniedziałek, 7 listopada 2016

Na balladach Bułata Okudżawy o miłości, godności i przemijaniu wychowało się kilka pokoleń polaków. W czasach PRL-u, kiedy pogardzano
wszystkim co radzieckie Okudżawa był uosobieniem przyzwoitego Rosjanina.

Przyjaźnił się z Agnieszką Osiecką. Bardzo lubił Polskę, Polaków a jego piosenki były przebojami polskiej inteligencji.

Dzisiaj, kiedy tak dużo mówimy o odzyskaniu wolności pamiętajmy o tym, który był jej wielkim symbolem – symbolem wolności słowa – Bułacie
Okudżawie.

W koncercie wystąpią:

Ewa Dałkowska, Marian Opania, Wojciech Malajkat, Piotr Machalica, Zbigniew Zamachowski

duet: Andrzej Korycki- Dominik Żukowska oraz zespół muzyczny Janusza Bogackiego.

Prowadzenie koncertu: Maria Szabłowska

http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl

oku

 

 

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na musical "Cyrano" - 5 i 6 listopada 2016

5 i 6 listopada w łódzkim Teatrze Muzycznym odbędą się dwa przedstawienia musicalu "Cyrano", do którego muzykę skomponował Krzysztof Herdzin.

Autorem napisanego specjalnie dla Teatru Muzycznego w Łodzi libretta spektaklu „Cyrano” jest znany z licznych realizacji teatralnych i telewizyjnych Jacek Bończyk, zaś kompozytorem muzyki - twórca wielu przebojów Krzysztof Herdzin.

Powieść Edmonda Rostanda „Cyrano de Bergerac” to jeden z symboli kultury francuskiej. Narracja spektaklu jest pełna humoru i wciągającą. Wspaniale ukazuje cechy heroicznego bohatera, łącząc je z miłością i pięknem. Ten spektakl jest ponadczasowy i od lat cieszy się na całym świecie dużą popularnością. "Cyrano de Bergerac" jest epickim dziełem, a zarazem jednym z najlepszych dramatów teatralnych świata.

"Cyrano" otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii: najlepszy spektakl sezonu 2015/2016. Honorowy Patronat nad przedstawieniem objął Ambasador Republiki Francuskiej, Pierre Buhler. Przedstawienie wpisane jest również w obchody jubileuszu 70-lecia Teatru Muzycznego w Łodzi. Libretto: Jacek Bończyk. Muzyka: Krzysztof Herdzin. dyrygenci: Krzysztof Herdzin, Michał Kocimski.

Bilety na przedstawienie można kupić pod tym adresem: http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/bilety

Fragment przedstawienia: https://youtu.be/RIA-K1f0q5M

cyrano2

 

"Cyrano" w Łódzkim Teatrze Muzycznym - 5 i 6 listopada 2016

Spektakl "Cyrano" otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii: najlepszy spektakl sezonu 2015/2016 i cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Honorowy Patronat nad przedstawieniem objął Ambasador Republiki Francuskiej, Pierre Buhler. Przedstawienie wpisane jest również w obchody jubileuszu 70 lecia Teatru Muzycznego w Łodzi.

Czytaj wiecej:
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/cyrano_w_lodzkim_teatrze_muzycznym_w_listopadzie_354677.html

Cyrano

 

 

Zapraszamy do Teatru Muzycznego w Łodzi, w dniach: 20.10.2016 o godz. 11:00, 22.10.2016 o godz. 18:30, 23.10.2016 o godz. 18:30 na spektakl "Jesus Christ Superstar"

O spektaklu:
Kim jest Jezus - człowiekiem czy bogiem, szaleńcem czy charyzmatyczną postacią? Dla wyznawców nauczyciel, dla Judasza przyjaciel, dla Marii Magdaleny - mężczyzna. Webber i Rice odważnie zderzyli tematykę biblijną z klimatem rocka, zadając wiele pytań, na które ciągle poszukuje się odpowiedzi. Znakomita muzyka i świetne libretto, brawurowa inscenizacja, wysuwająca na plan pierwszy młodzieńczą energię wykonawców, rytm i dynamiczną grę aktorską, zyskały uznanie widzów – każdy spektakl kończy owacja na stojąco i bisy. To pierwsza realizacja Jesus Christ Superstar w naszym mieście, a zarazem pierwsze polskie wystawienie anglojęzyczne (tekst polski widzowie mogą śledzić na tablicy świetlnej).
Szczegóły na stronie http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/jesus-christ-superstar?terminarz=2100#obsada

Jesus

 

 

Pronet Music nawiązał współpracę z Teatrem Muzycznym w Łodzi

Miło nam poinformować, że rozpoczęliśmy współpracę w dziale promocji i reklamy z Teatrem Muzycznym w Łodzi!
www.teatr-muzyczny.lodz.pl

Teatr Muzyczny w Łodzi to znakomite musicale, operetki, koncerty oraz widowiska muzyczne. Liczne nagrody oraz dziesiątki tysięcy widzów każdego sezonu są najlepszą
rekomendacją dla tej sceny.


Teatr Muzyczny jest najstarszą sceną muzyczną w Łodzi – w 2015 roku świętowaliśmy siedemdziesięciolecie działalności. To szmat czasu: wiele premier, spotkań ze znakomitymi artystami, wiele sukcesów artystycznych. Z radością 1 października 2011 roku powitaliśmy Państwa w pięknym, nowoczesnym budynku ze sceną i zapleczem technicznym umożliwiającymi tworzenie wielkich inscenizacji. Pragnąc, by nasz repertuar był atrakcyjny dla dzieci, młodzieży i dorosłej publiczności, w ciągu ostatnich czterech lat pokazaliśmy formy sceniczne, trafiające w różnorodne temperamenty, upodobania estetyczne i poczucie humoru widzów. Staramy się nie zawieść nikogo, dla którego teatr i muzyka są ważne w życiu. I zawsze z przyjemnością witamy wszystkich naszych gości.
Grażyna Posmykiewicz, dyrektor teatru

Teatr Muzyczny w Łodzi 1